Tog det lugnt hemma igår efter jobbet. Passet från söndagen och från övriga dagar innan,  sitter fortfarande i. Och i måndags blev det bara konditionsträning. Tisdagar på jobbet innebär mer att göra, och jag behövde ha en tankestund för mej själv igår. Även om helgen var relativt lugn även med allt vad den innebar, så kände jag mej helt slut på energi från människor. Jag åkte hem. Duschade. Bara tog det lugnt.
Senare på kvällen snubblade jag över en sida jag inte har varit inne på, på över ett år. En sida med fina texter. Det har inte skrivits något där på länge. Och det är synd. För texterna är fina. Men författaren tog farväl innan man ens hann förstå det.
För inte så länge sedan loggade jag in med mitt fejkkonto på dejtingsidan. Det är sällan jag gör det. Suget finns ju inte kvar. Att hänga där. Men.
Kolla runt. Se vad som fanns. Nya? Gamla personer där? Jag insåg att allt var som vanligt. Vanligt, som i sist jag var inne med mitt riktiga konto. Det går fort. Det är snart ett år sedan jag pausade. Frågorna jag ställer mej är många. Kommer jag att få lyckan. Där. Igen. Eller blir det en energiutmattning.
Ska jag testa? Igen. Eller ska jag låta bli? Staden vaknar till liv när jag nu åker till jobbet. Solen går upp. Pressbyråns affisch frågar Vad behöver du idag? Och jag vågar inte riktigt önska mej något. Jag vet vad jag behöver. Ha. Jag vet vad jag vill. Men hur.

