Söndag kväll. Och vädret har haft för sig något bakslag. Plötsligt är det skitkallt, och blåser och jag drömmer om att kunna vara ute länge utan att frysa. Kunna gå med en take away latte på stan. Sitta ner på en parkbänk och bara sitta. Åka ner till Röda Sten en söndag eftermiddag, läsa, ligga på en filt. Solglasögon på. Promenera i Delsjön en lördag. Något jag kanske kommer att gå vilse i, för jag har typ inte varit där sen barnsben. Otroligt nog. Eller bara i min park nära lägenheten.  Visst, det är fortfarande mars. Men de fina dagarna vi hade med varm luft och sol bringade ett litet hopp. Jag får gå i mina lite för stora jackor ett tag till.
Söndag kväll. Och vad händer. Ja. Well. Inte så mycket.
Allt är som vanligt. Som vanligt. Precis som vanligt.
Kom igen nu världen. Ge mej. Ge mej. Säger jag.
Jag lade på lite extra vikt på skivstången på passet idag. Fungerade bra. Men tog av den extra vikten vid en övning. Mötte Kvinnan K när passet var slut. Jaha, på hennes pass kan du gå på, men inte mitt. Skrattade hon. You know I´m not into your thing. Sa jag. Ja, men vi får väl höras. Ja, det är klart. Ja, vi kommer väl tjöta hål i huvudet på varandra. Vi hördes väl av sist vi sågs va? Nä, vi gjorde ju inte det. Här skrattar en man som har hört allt, och vi säger att det är jag som ska ringa nästa vecka.
Vi hörs sen. Puss.

