Under ett par veckor har jag haft lite lite svårt att sitta still under lång tid på kvällarna. Häromdagen kom jag på vad det är.
Ljuset. Ljuset! Det är inte mörkt klockan sjutton noll noll längre. That’s why. Det ger väl med sig. Men innan jag kom på det, så undrade jag lite varför det kändes som jag hade eld i baken. Tog på  mej typ ett par sneakers idag. Huja, vad kallt. Kanske var det bara dessa skor, men inte ska man behöva ha ullsulor i, den andra april. Har inte vågat testa min gamla slitna skinnjacka ännu. Älskar den, men ack så sliten. Måste köpa ny. Tror att den kanske kommer att vara lite stor i armar och lite på bröstet. Eller. Kanske. Kanske inte. Hur som helst är jag pigg, på toppenhumör trots menssvullen. Inga plågosmärtor än så länge. Ska visserligen bli intressant hur klänningen sitter i kväll..
Och kollade jag mej i spegeln nu, och inser att ibland är inte ett piggt huvud lika med piggt ansikte. På radion pratar de om vilken låt som gör en glad. En av de första låtarna som kom upp i huvudet var den här:

