wpid-20150402_191519Vi möts på Jerntorgets Brygghus. It was really nice to meet them again. Ja, för här pratar vi engelska. Inte alla, men några av oss. Min engelska. Höra och lyssna går bra. Men ibland är det svårt att kunna uttrycka sig på ett korrekt sätt. Speciellt i krogmiljö, och när det är konversationer när alla pratar engelska i sin vardag på arbetsplatsen. Så när V och jag är ute och röker säger jag som alltid till honom. Nu får du prata svenska. Så det gör han. Efter tre timmar promenerar vi till Holy Moly. Ett ställe som jag inte brukar vara på, men har hört mycket om. Litet. Trångt. Och vi hinner lyssna på bandets sista låtar. Trångt. Alltså. Mycket folk. Men C.B känner gruppen. Och jag har väl hört en av dem innan spela någon gång för länge sen.
wpid-20150402_220331För när jag står där börjar en kille prata mej
Prata om att jag m å s t e bara lyssna på Spotify. och han nämner ett bandnamn, och ja. Jo. De har jag varit och lyssnat på innan. Känner mej inte ett dugg intresserad av att prata med honom. Men trevlig måste en ju vara. Och där blev jag trött. Köpte en öl till mej och V. Därefter promenerar jag till Järntorget för att ta spårvagnen hem. Ångrar mej såklart med en gång. Hade kunnat vara ute i åtminstone en timma till. Men fick lite pms-känslor. Det kändes på något konstigt sätt som om jag satt och väntade på något. Konstigt. I know. Men det var trevligt och kul att träffas igår kväll. Nu åker jag snart ut till ön. Återkommer lite senare.
Puss och kram.

