20150404_092625Dagens första cigarett och kaffe på trappan, blev en stunds prat med M.s mamma. Jag har nog inte sett henne sen jul. Och när vi sagt hejdå dras jag in i minnenas allé. Våran barndom. Tonår. De tidiga vuxna åren. Jag glömde faktiskt fråga hur han hade det. Men bad mina föräldrar hälsa till M genom hans, de ska på middag hos mina föräldrar i morgon. Jag läser ut boken jag hade med. Och även om mitt paket innehållande sex stycken böcker, kommer snart. Får jag med mej tre stycken från ön. Tar även med mej borrmaskin och resterna från gårdagens middag. Inte konstigt att du inte får plats med borrmaskin i din egna väska (plus tillhörande väska) när du har ett helt bibliotek med dej säger pappa innan jag kramar dem hejdå. 20150404_152708Dagen har varit lugn, även denna. Jag promenerar ner till hamnen och sitter där en stund innan båten går. Försöker få så mycket sol som möjligt på mej.
Vinden är fortfarande lite kylig, men hittar ett ställe där det är lä.
Är hemma sedan en stund tillbaka. Och senare blir det senaste avsnittet av Scandal och Jordskott på SvtPlay. Och så har jag en dejt. Med min fotfil och en balja med varmt vatten. I morgon ska jag träna. I alla fall.

