Påskdagen fortsatte med städning av balkong. Jag hade tänkt att vänta lite, tills jag hade fått hjälp med att ta ner fönstren, så jag kunde ta utsidan på dem. Men nu stod jag alltså inte ut längre. (Ni som känner mej, känner mej)
Jag tog insidan på dem. Gjorde rent alla skenor. Skrubbade väggar. Gjorde rent runt alla vanliga fönster. Altandörren fick sin dos av skrubb.
Och tillslut skrubbade jag även det kalla betonggolvet. Mycket smuts överallt från vinter och alla vindar. Och vattnet plus rengöringsmedel byttes ut ganska så många gånger. Åkte även ner med mina två plaststolar i källaren, som var de enda jag inte slängde vid flytten.  Trasmattan fick även den åka ner till källaren. Nu finns det två stycken caféstolar i betsat trä kvar på balkongen. Placerade två kuddar på dem. Även mina turkosa caféstolar får vara kvar. Tanken är att köpa två lite större stolar till bordet. Köpa rött tyg till den stora dynan till solstolen. Och klä om den. Köpa ljusslingor för att sätta ovanför de vanliga fönsterna. Köpa krukor. Och en liten bänk/trappa för dem.
Ett parasoll. Sen får vi se med golvet.
Ytterligare en dusch, och sedan fick jag besök. En två kaffe. Sedan promenad runt. Hem igen. Och lite prat.

wpid-img_20150406_121805Annandag påsk börjar med träning på hemmagymmet. Fick tagit många maskiner idag. Känner mej rätt så grym. Faktiskt. Men det är jag ju alltid, so what´s the difference liksom. Upphöjer mej själv lite här. Because I can. And will. I personalkylen väntade en parmesanost på mej, som jag beställt. Och jag hade tänkt att fråga en sak, om saker. För ibland är det bättre, än att luska. Vilket gäller även andra. Så klart. Men det var folk där, och en har ju varit med innan, så vissa saker ska man inte prata om när det är folk runt. Höhö. Nu är jag nyduschad, och håret är nyfärgat. Snart får jag besök igen. Man tackar inte nej till hjälp med att borra upp hyllan i hallen inte. En kaffe blir det på det också.  Sen får vi se. Puss och kram. Vi hörs lite senare. Glad Blogg på er!

