Igår kväll kom min ömma moder förbi och sov över. Hon hade varit och shoppat efter jobbet, och kände för att spendera lite tid med mej istället för att åka hem till ön och pappa. Hon går i pension om en vecka och är helt lyrisk. Hon valde att gå nu på våren istället för i höstas. Och konstigt nog pratade vi väldigt mycket om träning, samtidigt som vi drack ett glas rosévin och åt popcorn.

Efter att jag hade varit på gymmet näst närmast gick jag till den lilla tygaffären och kollade in tyger. Snabbt. Helt plötsligt kände jag orkar jag verkligen sy? Ska jag köpa ett tyg som jag kanske förstör, eller inte är så där billigt som jag vill att det ska vara. Till en solstolsdyna? Kanske ska bara köpa ett rött lakan istället? För ja, det ska vara rött. Jaja. Vet inte. Hämtade i alla fall paketet på posten.
Puss och kram. Vi hörs lite senare.

Dagens låt: Jakob Karlberg – Fan vad bra

*

