Efter tio och en halv timma vaknar jag. Lördags morgon. Eller förmiddag. Call it what you want. Utvilad. Fixar kaffe. Fixar frukost. Duschar. Jag sätter mej på spårvagnen. In till stan. Handlar present till mamma. Handlar till mej själv. Ingen stress. Den inre stress som har legat som ett vakuum i min kropp i ett par veckor försvinner. Sakta men säkert bort. Sätter lurarna i öronen och promenerar hem. Förbi spårvagnar. Förbi viadukter. wpid-img_20150509_194531wpid-img_20150509_194458Förbi sushistället där jag suktar efter sushi efter träning. Regndroppar faller. Men de stör inte. Råkar göra en liten flicka ledsen genom att råka trycka på hissknappen först. Läser när jag är hemma och sminket borttaget och jeansen fallit till golvet. Lördagskvällen har kommit. Det är fortfarande ljust ute. Och det gör även regnet. Fortsätter.

