Redan vid kvart över tolv på fredagen säger jag hejdå till jobbet. tar mina två väskor, sätter mej på bussen och åker i väg. Till ön. Det enda som finns i den stora väskan är träningskläder och slapparkläder. Och mammas present. Pensionär som hon blivit.
IMG_20150515_162811IMG_20150515_170111

 

 

 

 

 

 

 

Vindarna är fortfarande kyliga. Men solen lyser, och sitter man bara i lä.
Så är det tillräckligt varmt för att kunna vara tillfreds med detta. En kopp kaffe. En bit kaka. Och oändligt prat om vad som är bäst för min balkong och hur jag ska göra med parasoll och dylikt.
IMG_20150515_164831IMG_20150515_164633

 

 

 

 

 

 

 

Jag byter om till andra kläder. Vi äter god mat. Dricker gott vin. En gammal granne som har flyttat kommer förbi. Kvällen är allmänt lugn och stilla. En bok läses. Ett glas whiskey. Ett program på tv. Inte mer än så.
IMG_20150515_16474220150516_171923

 

 

 

 

 

 

 

Vaknar tidigt på morgonen för att brandstationens larm tjuter över hela ön. Somnar om. Och vaknar till regn. Jag och mamma hostar i kapp. Pappa åker i väg och bowlar.
Efter lunch åker jag hem. Direkt till hemmagymmet där jag äntligen får se tjejen som jobbar extra igen. En kaffe. En timmas prat om vad som har hänt under denna tid. Och ska jag träna så får det bli en snabbis. Kanske bra. Ett kort lätt pass. Utmärkt för denna kropp som i kväll ska fortsätta att kurera sig i kväll. Och utsikten från balkongen är gråaktiga färger blandat med allt det gröna som har spruckit ut den senaste veckan.

