wpid-20150524_110014Efter att ha gått upp alldeles för tidigt, sovit för få timmar, stiger jag på båten mot ön.
Känner mej inte riktigt pigg, men jag får åtminstone god mat. Och jag får träffa familjen. Hoppar upp i soffan nästan med en gång. Brorsonen bjuder på päronbitar. Och vi pratar om vilka dagar som är bäst i sommar att åka från Centralstationen i Göteborg ända upp till brännbollsstaden i Hälsingland.
Jag har beställt fint väder.

En önskan om att se något som är typiskt staden. För jag har bara varit där en gång. På dop. Och det var innan de flyttade upp.

wpid-20150524_171208

 

Det blåser lite lätt. Fortfarande.
Men solen kommer äntligen fram. Och det blir eftermiddagskaffe på den ena uteplatsen.
Jag är trött. Men letar ändå efter myror som vi ska mata spindlar med.  När min bror frågar om jag använder pulsklockan jag fick av honom i julklapp, ljuger jag och svarar jaaa. Ibland. Kanske dags att använda den kanske. Det blir inte mer än dessa aktiviteter denna söndag.

