Kanske borde det vara en punkt bakom ordet drama i rubriken från igår, istället för frågetecken. För finns det ens ett drama. Någonstans.
Här eller där. Eller bortom horisonten. Även om det skulle vara roligt att det skulle hända något.
Blickar tillbaka ett år, och solen stod högt på himlen. Graderna var uppe i tjugosex tjugonio grader. Det var varmt. Det var svettigt. Ingen jacka behövdes. Och då klagade man på att det var en tropisk hetta som slog en mot ansiktet när man öppnade dörren till gymmet. Tisdag morgon. Två tusen femton. Och jag har på mej vårjacka. Och scarf. Jeans. Oftast. Klänning, strumpbyxor enstaka. Kavajens användande kan jag räkna på handens fem fingrar under maj månad. Jag fryser fortfarande lite lätt när jag väntar på bussen inne i stan på morgonen. På eftermiddagen kan det vara varmt vissa dagar. Men varför chansa. Varför utmana ödet och ha på sig för lite kläder på morgonen?  Det regnar. Det blåser. Det är sol.
Jag skickar textmeddelanden till olika personer om Operabiljetter.
Känner mej tacksam för att få hjälp. Och erbjudanden om att hjälpa. Det var längesen nu. Längesen jag var där och såg en föreställning. Att fråga glöms bort. Och dagarna, månaderna går och ibland känns det svårt att fråga. För även om alla vill, och erbjuder sig. Så kan det ibland vara svårt. Att fråga. Men nu så. Nu så. Även om det var längesedan jag jobbade där. Så känner jag mej mer än välkommen av så många människor.
Tisdagen är hektisk som vanligt. Och jag blir irriterad på mina två chefer. Droppar in oanmälda. Mitt i stressen. Ställer frågor. Kollar hur allt ser ut. För de ska på möte angående hösten. Och nu kräver jag ett möte där vi alla inblandade ska vara med.
Inte enbart cheferna A och B. Och mina C och D. Utan även vi andra. Vilka kan lokalerna bäst? Alla går omkring och har fått olika svar, på olika frågor. och ingen vet något. Och vissa av ABCD har såna orimliga lösningar att det blir löjligt. Fruktansvärt irriterad. Det märktes på mej och min röst, dessutom stressad mitt i allt. Och ja, vi har redan dragit in facket.
Utan deras vetskap.

Åker efter jobb och hämtar mitt årskort på Västtrafik. Subventionerat. Behöver inte tänka på det nu, på ett år. Åker till stan. Handlar. Skönhetsprodukter för 700 hundra dagen innan löning, bra. En kaffe latte på stan. Innan hemgång. Dusch och cigg på en solig balkong. Man får väl passa på. är by the way väldigt sugen att gå på loppis.

Dagens I-landsproblem: Ogillar verkligen när folk skriver *styrkekram*
Ogillar´t verkligen.
Puss och kram.

