wpid-20150527_083705På eftermiddagen sitter jag i en lokal. Lyssnar på en man som pratar om ergonomi. Göteborgsvädret gör sig redo för en omgång av ösregn, hagel, åska och blixtar på vägen in till stan. Och hemmagymmet. Får kört igenom kroppen. I princip alla delar. High fivear med Ynglingen och önskar honom en supergrym helg*. (Nåja, hoppas på bättre väder, men det stoppar väl inte. Det riktigt lyser i ögonen) Göteborgshelgen, sista i maj bjuder på och består av Summerburst*, Andra Långdagen, Hammarkullefestivalen och annat. Bara det inte är svinkallt och regnar så. Jag bokar och betalar biljetter till Brännbollsstaden. Öppnar ett paket med smycken. wpid-20150528_202013Säger tänker ja nej ja nej kanske till träning i morgon eftermiddag. Jag hinner. Så beslutet tas i morgon. Afterwork på stan med H.N. Inte setts sedan mitten på februari då våra gemensamma vänner spelade på samma pub som i måndags. Regnet vräkte ner igen. Och för första gången regnar det in såpass mycket att jag kan åka kana på balkonggolvet. Och jag ångrar inte att jag stannar hemma från Wyclef Jeans spelning på Liseberg. Trots att jag verkligen ville gå.

