Veckorna går så fort nu. Kanske för att vi inte har haft den där fina majmånaden som vi alla suktat över, som det bara är fyra veckor kvar till semestern. Som borde kännas som en evighet. Men nu känns den inte långt borta trots allt. Jag satt på balkongen och läste igår kväll. Drack ett glas rosé. Planerade in en eftermiddag/kväll med Suss, som kommer ner till Göteborg om fyra veckor. Första kvällen jag riktigt kunde gilla att sitta där en lång lång stund. Under kvällstid. Utan att frysa. Utan att ha något på fötterna. Vara varm. Vädret växlar ju fort här. Men så fort jag var klar med målandet i köket. Ovanför kaklet, där det behövdes fräschas upp lite. (Blev väldigt bra) Slog jag mej ner. På min stora balkong.  Och det där, med frisk luft.
Jag är en sån som vill ha det nästan hela tiden. Det har varit svårt under dessa stormiga blåsiga dagar. I vissa fall månader. För det första måste jag köpa mej dörrstopp till kök och sovrum. Har alla fönster på en sida, kök, sovrum, balkong/vardagsrum gillar korsdrag, men dörrarna smälls igen med en gång. Jag tycker att det blir instängt så fort, om man inte vädrar. Innan denna lägenheten hade jag öppet fönster dygnet runt, året runt i sovrummet. Nu har jag fått kyla ner sovrummet innan läggdags på grund av att det är bilar utanför. Men nu ska jag försöka vänja mej vid det. Det är sommar. Jag behöver luft.

Idag är det inte lika soligt, lite lätt regn nu på morgonen. Från att ha sagt tjugofem grader och sol, till sexton och molnigt/regn. Bra där. Jag sticker till gymmet om en timma. Är det tänkt. Får se vad som görs idag.

