Jag följde prinsbröllopet mellan Carl-Philip och Sofia igår. Kronprinsessan Victorias och Prinsessan Madelenes bröllop såg jag bara lite av på grund av olika aktiviteter som var då.  Det här kändes så äkta. Och det jag gillar allra bäst, är att de gjorde allt så annorlunda. Ingångsmusiken, underbar och oväntad gospelmusik som utgångsmusik. Poprocks i bröllopstårtan, Sofias egenskrivna låt som tal, älskade att Sofias pappa sa till kungen och drottningen att de ser föräldrarna som jämlikar.
Jag blev helt tagen. Verkligen rörd. Trodde jag inte. Verkligen.
Det är nog första gången som jag verkligen blev såhär rörd. Lovely att Victoria valde en H&M klänning. Att de gör allt på sitt eget vis. Att de har såna idéer. Avicii som spelar m.m Det roligaste hade varit om Prinsessan Madelenes vatten hade gått under bröllopsfesten. Hade varit hilarious.

”Sofia, vi valde aldrig den svåra vägen, den valde oss. Varje gång vi försökte välja bort den förde kärleken oss samman igen. Varje gång vi försökte vara ifrån varandra så blev mitt hjärta tomt. Och till sist, till sist Sofia, valde vi rätt – ett beslut som gör mig till världens lyckligaste man. Sofia, du fyller mitt liv med kärlek och glädje. Idag bevisar vi att kärleken övervinner allt.”

Jag tror jag börjar tro lite på kärlek igen. Om jag dock gifter mej någon gång, så blir det borgerligt. Och om Avicii är upptagen går det lika bra med Alcazar på festen efteråt. Man behöver ju inte härmas.

