Varje vardagsmorgon sitter jag och dricker kaffe framför datorn en stund. Gillar inte att stressa i väg. Gör mej bara mycket snurrigare med andan i halsen.
De sista minuterna innan jag stänger av datorn känns alltid likadana. Som om jag vore ledig. Inte behöva ta på sig skor och jacka. Och inte behöver gå ut genom ytterdörrren. Konstig känsla, när jag vet att jag ska till jobbet.
Jag lämnade träningsväskan hemma i morse. Kände att. Nä. inte i dag. Göra en massa annat istället, som behövs göra.
Men efter en mailkonversation med en av cheferna tidigt på eftermiddagen, drog jag ut kontakten. Tänkte, nu räcker det. Blir fittirackarns förbenat irriterad. Åker hem i spöregn. Förbannar mej över att jag är våga vägra jeans just nu. Klänning,leggins och tygskor. Jättestora vattenpölar. Räkna ut resten. In med matvaror i kylen som jag handlat under lunchrasten. Byter om snabbt till träningskläder.
B e h ö v e r  fokus på annat. Ut i spöregn igen. En timmas träning med fokus på styrka. Tänker en dag till. En dag. Sedan tre dagars ledighet. Sen. Två veckor kvar.
Men träningen gjorde mej gott.
Puss och kram. Hörs sen.

