Jag brukar klara mej själv. Är självständig. Går mina egna vägar. Är som Pippi. Jag kan själv. Står upp för det som är rätt. Gråter och blir arg när allt är fel. Eller går åt helvete. Uttrycker mina känslor, tankar för jag vill. Bättre än att hålla inne dem.
Gillar att ligga själv i soffan. Filosofera. Men ändå är det något som saknas. Kanske har jag redan träffat dej. Mannen i mitt liv. Kanske har jag pratat med dej. Kanske en två gånger. Kanske många. Var det du som sa hej och log den där gången vi gick förbi varann? Var det du som ville prata en stund på den där puben, men som sedan försvann och aldrig kom tillbaka. Eller var det du, mannen i mitt liv som jag aldrig tog chansen med? Tog du chansen med mej? Var det du, eller jag som avfärdade oss? Har vi någonsin träffats? Ja? Nej? Om inte. Vart finns du?
Frågorna är många. Och det är inte lätt att få fram svar. Hur gör jag för att hitta dej? Tusentals människor passerar genom våra liv. På ett eller annat sätt.
Ibland skulle jag vilja se mitt liv i ett Sliding door-perspektiv. Ni vet filmen med samma namn. Vad hade hänt om jag hade tagit en annan väg? Den där gången. Eller gjort annorlunda. Inte för att jag visste mer om dej. Om vem du är. Var. Men kanske. Vem vet. Mannen i mitt liv är någon jag respekterar. Som ger mej lika mycket tillbaka. Som har egen vilja. Egentid. Men ändå vill spendera tid. Med mej.

Som kan gnälla på mej när jag är vresig. Som tjafsar om soppåsen. När den har stått, utan att slängas. Eller som bara ligger bredvid mej när någon av oss är glad, ledsen, kramig. Vi kanske inte är lika i sättet. För helt lika kanske inte fungerar. Men vi värdesätter samma. Lika värde. För alla. Vi behöver inte ens gilla samma slags musik. Jag kan stå ut med det. Bara du står ut med mina. Att du undrar hur min dag har varit. Sms.ar till varann om det är något vi tänker på. Dela med sig om vad som helst.
Jag vill ha dej. Jag vill ha dej så mycket att det gör ont. Ibland. När jag tänker på det. Dej.  Det är därför jag inte tänker så ofta. Utan mest go with the flow. Som vanligt.

