Dagen blir bra. Konstigt nog är många chockade över att jag ska sluta, även om de vet att det är det jag har velat länge. Andra börjar gråta. Vissa säger att på det andra jobbet har de säkert inte några kardemummaskorpor. Bara så du vet. Jag måste smälta det här, vi pratar mer sen. Kanske är det för att jag har sagt det så länge, men olika omständigheter gör att jag kanske inte har sökt så jättemånga jobb trots allt. Men jag vet att de är glada för min skull. wpid-20150630_091724Jag mailar en av cheferna igen på morgonen, och det blir så att han kommer över och vi pratar, skriver på papper, och sedan när han gått dricker jag kaffe och äter tårta på en sten. Dagen går och det är lugnt. På eftermiddagen åker jag in till stan. wpid-img_20150701_153429Träffar Ia och dricker ett par öl. Pratar, skrattar och det är nu varmare än vi har vant oss vid. Tillslut blir det skuggan, och jag kommer nog att köpa en sån där stråhatt (för att ha vid läsning med mera) som jag har tänkt på ganska länge, men inte kommer att passa i. wpid-img_20150630_224639Igår kväll fick jag besök av en luftballong. Den kom närmare och närmare, och ett tag undrade jag om den verkligen skulle kunna hinna längre upp för att komma över hustaket. De vinkade, och där stod jag i en sliten vid tunika. Utan bh. Snyggt. Verkligen.

