Söndagskvällen var varm. Varm ja. Det där med att ha tvärdrag funkade inte. Det blev inget trärdrag. Alls. Helt stilla. Så all tid förutom när jag skulle se på sista avsnittet av Frikänd tillbringades på balkongen. Med en bok. I flera timmar. Varmt och stilla där ute med. Jag la ifrån mej boken ett fåtal gånger, när jag kom på att det var dags att fixa det sista med golvtrallen. Skarva. Vilket var enkelt. Bara ett par centimeter fattades på ena långsidan. Vid tjugotre tiden gick jag även in och tog en kall dusch. Precis i samma ögonblick kom regnet.
Vaknar upp till en morgon som inte är lik helgen. Kan säga att nu är det verkligen tvärdrag. Från trettio grader och sol. Till arton och moln och blåst. Who cares. Jag har semester. Någon gång idag ska jag pallra mej till gymmet. Måndag till torsdag. Innan resa nummer ett tar mej norröver.

