wpid-20150708_222119God morgon. Ligger i soffan med världens mensvärk. Yes. Nu kom den på riktigt. Planen idag är städa, tvätta, packa och träna. Det sistnämnda hoppas jag på. Men måste jag ta bort någonting, så får det bli svettig träning. För egentligen skulle jag vara där nu. Men. Det är jag ju inte. Kan knappt röra mej. Vädret är ju inte det bästa heller. Regnet vräker ner, ganska härligt att ligga i soffan ändå. För just nu, vid detta tillfälle har jag inte tid att sola och bada. Ändå. Även om det hade varit härligt med lite värme. Men den svenska filmen Cirkeln har kommit ut på nätet, så den ska ses någon gång med.
Igår kväll drack jag och en vän lite öl nere på stan. Skålade för våra nya jobb. Pratade semester. Resor. wpid-20150708_214212Pratade dejting. Män. Unga. Gamla. Bra och dåliga beteenden.
Mäns beteenden. För hur kommer det sig att män som har varit blyga, osäkra, fina. Rara. Bygger upp sitt självförtroende, jobbar hårt med sitt körsbärstomathjärta. Tuffar till sig lite, som man hoppas ska vara på ett bra sätt. För att sedan bli en douche. Istället för att ta vara på den godhet som finns.
Jag är hellre ensam för resten av mitt liv, än att spendera tid med en douche. Eller åtminstone spelar rollen som en. För vad är det som lockar en att bli sån? Vi pratar vidare om män. Spanar ut genom lokalen. Hittar en del som är fina att lägga ögonen på. Pratar sex. Och sen säger hon Vad gott det hade varit att trycka in en cheeseburgare i munnen nu. Vi går till Burger King som blir vårat sista ställe. Sedan kramar vi varann hejdå och går mot varsitt håll. Hoppar på spårvagnen och åker hem.

För en och en halv timma sedan började jag detta inlägg. Pausade. Dammsög lägenheten. Svabbade. Mensvärken är på väg bort. Kanske blir det åtminstone en promenad.

