Några minuter försent stannade tåget på Göteborgs central. Jag var i vanlig ordning den mest kissnödigaste personen. På grund av att killen bredvid mej hade somnat, och jag hade inte viljan att väcka honom för att en andra gång gå zick zack genom gången för att lätta på trycket. Inte heller försöka ta mej förbi honom. Hade varit lite lustigt att ramla rakt ner i knät på stackarn. Så jag höll mej. Tills jag kom sladdande in på gymmet med väskor och målarfärg. Jag hann knappt säga hej innan jag släppte allt jag hade i händerna och halvskrek jag m å s t e bara på toa!
Fick gjort lite granna, fyrtiofem minuter innan jag lovade att det här var bara en liten mjukstart efter fyra dagars vila. Pratade lite med en kvinna som jag inte sett på länge. Det visade sig att hon och en annan även de är på gymmet näst närmast ibland.
Har inte varit där på ett bra tag, men det kommer väl en dag snart.
Väl hemma, (jag tror att killen i hissen inte uppskattade min odör efter en lång lång resa, plus en ganska så varm och svettig träning. Trots att jag försökte fräscha upp mej med det jag försökte nå i väskorna utan att allt skulle ramla ur. Kände själv hur jag stank) tänkte jag att det var väl lika bra att färga håret när man ändå är på gång. Sagt och gjort. Duscha, skrubba, en kaffe och lite yoghurt. Bort med nagellacket.
På med nytt. Och jag känner mej fräschare än vad jag gjort på hela helgen, trots brorsans dusch med massage. I kväll sover jag i min egna säng.
Och i morgon är en annan dag.

