11781849_10153571341747526_1360029615333349274_nJag var lite nojjig över att taxichauffören inte hade förstått, när vi pratade med en utav dem igår. Bussen till flygplatsen börjar inte gå förrän klockan sju noll noll på söndagsmorgonen, och jag skulle åka mycket tidigare. Jag sa klockan fyra. Han dök upp kvart i. Innan dess försökte jag sova lite. Men det blev bara vila. Så jag var relativt pigg när jag satte mej i bilen. Slumrade till nästan med en gång, när flyget startade. Och vaknade när det nästan var klart för landning.
Lördagskvällen blev lugn. Tre rätters på en restaurang i närheten av lägenheten. Strosande på strandpromenaden. Mycket mat och vi pratade om allt som vi ska göra under hösten som kommer. Kanske hade vi mest idéer för att vi var så mätta och så varma. Men de ska försöka hållas. Det har varit mycket glass denna veckan. Så att säga. Lägg till allt vin.
Vägen hem till min lägenhet från Landvetter är lite blurrig. Trött. 11796352_10153572673582526_6925457122321686916_nHungrig och i ett så kallat zombiemood. Men fick packat upp, slängt kläder i tvättkorgen, duschat. Och tog det lugnt ett tag. Och för att inte falla i dvala och somna innan klockan slår läggdags i kväll åkte jag till gymmet. Pratade och kramade om Tjejen som jobbar extra. Det var länge sedan nu.  Gjorde ett femtio minuters pass innan jag åkte hem. Och nu är jag hemma, duschad igen. Mätt i magen. Och nu. Nu ska jag lägga mej ner i soffan och ta det lugnt. Och kranvatten. Jag kan dricka kranvatten nu. Vi hörs sen.
Puss och kram.

