När vi satt på terassen i Spanien. Svettiga. Klibbiga och varma kollade vi in vädret här hemma. Att se hur dåligt väder det var, är. Var konstigt. Och även om det skulle bli härligt med lite frisk luft och mindre luftfuktighet så var jag väl inte riktigt beredd på att det skulle vara höststormar i juli. Fönstren skallrade. Det blåste rejält. Och jag till och med frös. Men vi bestämde ju där och då att vi ska se det positivt med allt det där om vädret. Dock gjorde jag ingenting kreativt igår kväll. jag slumrade till då och då under den tidiga kvällen. Tänkte för mej själv inte somna inte somna. Och jag låg som en klubbad säl i soffan resten av kvällen. Så fort jag reste mej för att ta bort det avskavda nagellacket kunde jag inte hålla kroppen rak, utan illa kvickt föll jag ner i vågrätt ställning och låg så resten av kvällen tills jag äntligen orkade ta mej in till sovrummet.
Somnade med en gång huvudet lades på kudden och har sovit i tio timmar.

