Vi kallar det mjukstart. Lugnt hela veckan på jobbet. Så lugnt att jag blir trött över att det är lugnt. Men det kanske är bra. Att gå upp tidigt. Att mjukstarta. Rensa bland mail. Sätta in papper i pärmar. Skriva listor för nästa person. Vem det nu blir. Tror de sätter in vikarie en vecka eller två. Men mjukstarta. Det tycker vi ändå om. De skickade i väg mej tidigare idag. What to do liksom. Åkte till gymmet näst närmast. Körde endast kondition. Det räckte. Bestämde mej för att köpa mej en kaffe. När jag stod i duschen och det kalla vattnet sköljde ner över huvudet och kroppen. Iskall dusch. Och kaffe. Borde bli bra efter en lugn dag tänkte jag. Andra koppen kaffe smakade bättre. Den första lämnade jag tillbaka. Kanske mina smaklökar. Vad vet jag. Tog det lugnt ett tag. Däckade i soffan när jag kom hem. Mjukstart sa vi va.

Kindness vs  nonchalant – ett noll.

