Sitter och tänker på dejting. Hur jag ska göra inför hösten. Jag loggade in igen häromkvällen. Igen. Uppehåll på ett par månader tror jag. Bara tittade runt den här gången. Mailade ingen. Just då. På något vis så tror jag fortfarande på att på något vis  stöta på min tilltänkte i verkliga livet. Vet bara inte hur. Of course.
Ofta har jag skrivit om hur jag ska göra ändå. Vad jag ska göra. Men när allt kommer till kritan. Gör jag det inte. Det blir inte av. Jag kan banka huvudet i väggen.  Jag kan frusta. Jag kan banna mej själv för att jag inte tar tag i det. Och den enda jag har att skylla. Är mej själv.
Jag skriver om att gå ut och flirta. Men gör det inte, när vi är ute. Då är samtalsämnena viktigare. Sällskapet viktigare. För man ses inte så ofta. Och då är det viktigare än att lämna en lapp med sitt telefonnumer till någon. Jag skriver om att röra blicken mer på gymmet. Visst. Har hänt. Men jag förblir tyst. Dock kommer jag att vara där lite senare på vardagar på grund av nytt jobb. Även det är rätt tidigt det med. Kanske ser fler då. När jag äntrar gymmen vid ett senare klockslag. Men att öppna munnen ska vara så svårt.
Funderar på att testa ny sajt. Kanske får mer och bättre syn. Men mailandet i sig är uttröttande. Det är därför jag grämer mej för att ens orka just nu. Man måste sitta och vara aktiv. Där inne. Där har vi mitt problem.  Att vara inloggad. Vara aktiv. Vara outgoing. På en dejtingsajt. För även om jag kanske inte flirtar runt på krogen. Så är det fan så mycket lättare att på något konstigt vis börja prata med någon i riktiga livet. Oavsett vart man är. Jobb, fest, (gymmet, även om jag för tillfället är tyst) och på andra ställen. Där kan man liksom vara sig själv från första början. Istället för att prata med någon via en skärm. Men jag ska. Jag ska skärpa mej. Och komma igång, ett försök till. Någon dag. Någon dag. I framtiden. Försök på alla håll. Vill säga.

