Jag är redan hemma strax efter ett. Med en handväska full av småsaker. Inklusive hårfärg och annat jag köpte på Ica samtidigt som fikabröd till jobbet. Träningsväskan är inte stoppad med svettiga kläder, utan med en liten stereo, handduk och kläder. Ett par skor ligger tillsammans med lite presenter i en påse från Indiska. Tre par skor har jag redan fått med mej hem under veckan. Det är otroligt vad man samlar på sig under ett par år. Och ändå är jag den som älskar att rensa bort saker. Blommorna glömde jag naturligtvis kvar på jobbet. Men köksbordet pryder ändå en stor bukett. Det ringde på dörren sent igår eftermiddag. Jag, som var på balkongen endast iförd linne. Utan bh. Svettig och höll på att spraya garderobsknoppar när solen stekte som bäst. Orkade inte öppna. Vill man hälsa på, måste man ringa på porttelefonen. Trodde det var en av ungarna. Next door. Ville inte visa mej i en dräplig situation. För ingen har ju hört av sig för besök. Och man kommer ju inte in annars.
När jag skulle i väg i morse. Fanns det en stor bukett inslagen utanför min dörr. Från mina chefer. Tack. Det trodde jag inte. Inte hemleverans i alla fall.
Jag kramar om alla. Några kommer jag ju att fortsätta träffa. De som har gjort fina stora avtryck i mitt liv, och vi syns ju redan utanför. Utanför grindarna. Det känns inte konstigt. Inte ett dugg. Är det på måndag det kommer att kännas? När jag tar en annan buss, med ett annat nummer från stan. I motsatt riktning?
Hemma strax efter ett. Halv två sitter jag på balkongen med en bok i handen. Fortsätter med Keplers Stalker. Som inte är utläst ännu. Läser i flera timmar. Med paus för mat. Lackande av garderobsknoppar och dusch.
Eftermiddag går mot kväll. Och datorn är kopplad till tv.n. Avsnitt två på säsong tre av serien Rectify. Häromveckan kom jag på att på datorn låg hela säsong två, (tio avsnitt) av serien. I ett år har jag tänkt att jag ska se den. Det var först nu, när jag såg att det har kommit ut några avsnitt av säsong tre. Som jag började se. Eller fortsätta följa den. Den är bra. Lugn, men bra story. Och har bra kritik i ryggen. Läs om den. Se den. Tror till och med att det ska komma en fyra. Någon gång.
I kväll tar jag det lugnt. Lugnt hemma. Träning står på schemat i morgon bitti. Tisdag till torsdag har det blivit konditionspass. Dåliga pass, om jag får säga det själv.
Värmen på jobbet och ute gör mycket. Nya skor med.
Men i morgon bitti tar jag tillbaka det grymma igen. Både kondition och styrka.

