Jag lämnade träningsväskan på jobbet. Det blir träning  i morgon fredag istället. Jag åkte förbi affären. Handlade. Hämtade ut det sista jag har beställt. Dammsög lägenheten. Skruvade i garderobsknopparna. Skrubbade hela kroppen noga när jag duschade. Det är det dumma med att duscha på gymmet två dagar i rad. Känns som om jag inte blir tillräckligt ren. Fast kroppen och håret tvättas. Kanske beror på värmen ute och att man jobbar i ett tufft tempo.
Sätter mej senare på balkongen i solsken. Med boken som jag faktiskt inte öppnade förrän igår kväll. En kall öl. Skrattar och blir avis när jag sms.ar med en som besöker ett annat land för tillfället. Det blir mörkare och mörkare nu.
Men det gör inget. Jag är ju den som kan koppla av lite mer på vardagskvällar när jag är hemma. Och själv. Men gillar den svala värmen om kvällarna. Inte för kallt. Inte för varmt på balkongen.  Jag ska försöka få in nya rutiner nu när det är nytt jobb. Ny arbetstid.
Nya tider för spårvagn och buss. ( även om det tar lika kort stund som till och från förra jobbet)
Och därmed sova lite längre om mornar.  Men komma hem lite lite senare, och även till gym. Samtidigt försöka vara social ibland på vardagar, och orka fixa mej själv och vila.
Dejta? Ja. Någon gång.
Nu är det slutfixat i lägenheten för nu. Ger mej inte in i ett nytt projekt förrän jag har fått ordning och reda och rutiner med jobb. Någon måtta får det vara. Skulle jag dock råka på något som skulle passa som en bokläsarbänk till balkongen. Ja då. Såklart. Ok. Även någon slags bokhylla kanske också. Fredag morgon. Och sista dagen för denna vecka. Och den har varit bra. Kollegorna lättsamma och bra att prata med.
Puss. Vi hörs i morgon.

