wpid-img_20150815_131759.jpgwpid-img_20150816_122331.jpgFrån Daniel Poohls sommarprat. Till Fredrik Reinfeldts. Jag ligger på en klippa. Solen gassar. Men vinden blåser hyfsat. Jag är ganska så mycket mer till vänster än vad vår förre statsminister är. Men jag gillar honom som person. Kanske säger folk att så kan man inte tycka. Men han är rätt cool ändå. Jag gillar även hans röst. Jag dricker kaffe från medhavd termos. Röker en cigg. Växlar sedan till Annika Norlins sommarprat om pms/pmds och hormoner. Jag nickar för mej själv igenkännande om hur hon beskriver en dag i månaden. Hur det är. Hur man blir. Tror alla män borde lyssna. Lyssna och förstå. Och hon beskriver det på ett bra och underhållande sätt. Äter en ganska så mosad banan jag har haft med mej i väskan. Och efter tre och en halv timma åker jag hem med vagnen. Var det här sommarens sista solande? Eller har vi nästa helg till förfogande också. Duschar. Sätter mej i endast handduk på balkongen. En kaffe. En cigg till. Molnen har kommit. Gråblå. wpid-img_20150816_122420.jpgVädret går från varmt och soligt till ösregn. På bara ett litet kick. Men fixar make-up. Tar på mej klänning. Men byter sedan till en annan. Möter upp Ia och JazzBishop Arms En öl. Vidare ner till Operan för en konsert med Stefan Andersson. Ias gamle vän är på Dubliners med en till . Vi drar dit. Två öl. Mycket snack. Skratt med mera. Vi går ut därifrån. Och jag säger jag ska åt det här hållet, så hejdå. Men vi ska till Grindstugan. Häng med. Okej. Knökat med folk. Har aldrig sett det stället så så fullt någon gång. Återigen börjar det ösregna. Vi zickzackar mellan stora vattenpölar i den sena lördagskvällen. wpid-img_20150815_224500.jpgVattendropparna stänker tillbaka upp på oss efter de har nått marken. Ner till Palace/John Scotts mer öl. Och det här som skulle vara en två öl klockan sex på kvällen blev en helkväll. Igen. Hemma vid halv tre. La mej tre. Sover som en prinsessa till halv tolv. Upp. Duscha. Skrubba kroppen ren från ölen. In på gymmet en sväng och jag känner mej hyfsat bra där inne idag. Trots helkvällen. Som var otroligt rolig.

