De senaste två veckorna har varit lite snurriga. Ena veckan avsluta ett jobb. Andra veckan börja ett nytt. Det har varit snurrigt. Men ändå bra. Även om solen lyser. Även om det är varmt för att sommaren vägrade komma tidigare. Måste jag komma in i rutiner igen. Vardagen. Jag behöver ha lite kyliga vindar.  Känna att vardagen är här på riktigt. Strukturera upp både kyl och frys med varor. Storhandla. Vilket jag aldrig gör. Men känner nu att det är ett måste. Skriva listor på vad som ska göras. Vad som ska handlas. Jag handlar. Men kommer inte hem med det som ska handlas. Alltid är det en två tre varor som inte är med hem från affären. Oftast för att jag alltid handlar efter jobb, eller träning. Och har mycket att bära. Skriv en lista god damn it.
Fokusera på träning. Nya övningar. Dagar. Helger. Ja. Träningen är ju igång som alltid. Men behöver få strukturerat upp det med. Nu är jag där. Tränar som vanligt. Men värmen från jobb och utomhus gör att jag inte orkar. Orkar sätta igång med annat. Konditionspassen blir inte så värst långa just nu. Så ja. Jag längtar faktiskt efter lite mer kyliga vindar. Men det är väl för att man har börjat jobba igen. Som jag känner så.

Men jag vill även fortsätta känna sommaren. Jag vill vandra runt omkring Röda Sten. Ta en kaffe vid bryggorna. Jag vill ut och fiska från en klippa. I solnedgången. Jag vill ta Älvsnabben till Eriksberg. Istället för buss. Strosa omkring vid vattnet. Gå längs kajen. Tills jag inte kommer längre. Och måste ta båten eller bussen tillbaka till centrum.

