image

Jag hade inte läst på mer än en vecka när jag öppnade boken igår kväll. Solen lyste fortfarande. Men vindarna började gå från varmt till svalt. Jag märker hur trött jag är. Ändrar ställning hela tiden men till slut kan jag koncentrera mej på boken. Ett glas vitt vin. En cigg. Och sedan Ett fall för Vera på Svt1. Tidigare går jag ut från gymmet efter att ha varit där i lite mer än en halvtimme.  Det var ingen idé att ens försöka utöva fler övningar. Huvudet piggt. Men kroppen slö och varm. Jag lägger mej vid halv elva. Efter att jag spolat fötterna i iskallt vatten. Hela dagen med varma arbetsskor och vid slutet trodde jag att jag skulle brinna upp. Läser lite. Men till slut känner jag hur boken glider ur min hand. Släcker lampan och sover nästan elva timmar. Vaknar. Dricker kaffe. Tyvärr utan mjölk. Idag ska jag göra ingenting. Vi hörs senare. Puss.

