Fredagseftermiddagen på jobbet led mot sitt slut. Och jag bestämmer mej för att åka hem direkt utan att åka vidare till någon träningsanläggning. Egentligen gillar jag inte att det blir tre vilodagar på rad. Om man inte är bortrest eller hittar på andra saker. Och inte heller var jag trött. Seg eller något annat. Men känslan av att ställa sig direkt duschen och skrubba, smörja in fort, lockade mer än gymmet. Var där tidigt i morse. Lite mer än en timmas pass. Olyckligtvis inte de maskiner och övningar som har med nedre rygg och bål. Vågade inte. Torsdag fredag inga problem. Lördag morgon och en liten värk igen.  Tog mej tjugo behövliga minuter i solariet efteråt. Jag har inte varit på gymmet näst närmast på ett tag nu. Vet inte varför, har inte blivit så helt enkelt. Inte heller har jag testat på träningsanläggningen som ligger närmast mitt nya jobb. Sex sju åtta minuters promenad och jag har inte ens varit där. Skamligt. Kollegan gillar stället, medan när jag säger att jag ska testa det säger en på gymmet nej, det ska du inte. Du ska vara här. I morgon blir det bastu efteråt.
image

