Fredagsmorgon på jobbet och jag inser att jag får ta och köpa ingefära och citron i helgen.  Men dagen går bra. Hektiskt tempo, men vi fixar det. Vi har ändå roligt. När dagen är slut ställer jag mej i duschen.  Från topp till tå låter jag vattnet blandas från varmt till kallt. Fixar till ansiktet. På med strumpbyxor och klänning. Ställer mej framför spegeln.  Och ja. Kroppen har väl ändrats mycket. Dock är ju min mage densamma. Men det vet jag ju. Ser dock lite roligt ut när en ser ut den övre kroppen ändrats rejält, medan magen fortfarande är som den är.  Jag har inte sett hur kroppen har ändrats på ett bra tag. Kanske för att jag inte riktigt tänker och bryr mej om det så mycket. Utan för att jag helt enkelt bara gillar att träna. Men jag är stark. Har jag märkt. Och det känns härligt att under de senaste åren inte ha en hemsk inställning till sin egna kropp, utan acceptera hur den är. Hur den ser ut. Den är som den är. Punkt.
Behövs ändå nytänk och nytt på övningar.

image

Promenerar på stan ett tag innan jag möter upp H.N för mat och öl. Gott efter denna vecka som blandats med olika saker.  Vi har trevligt. Och det är roligt att se henne igen.  Så länge sedan. Och jag undrar varje gång varför det går så lång tid emellan. Uppdateringar om bådas nya jobb. Sommaren. Männen. Och allt annat. Efter ett par öl och en god hamburgare åker vi hem. Hon längre än jag. Bort från kommunen. Jag är hemma efter en kvart. Tvättar bort smink. Orkar bara läsa ett kapitel ur boken som jag fortfarande läser.  Vaknar upp till en fin lördag. Nyhetsmorgon på tv.n. På med träningskläder. Och ja. Det blir ändå ett stop på vägen lite senare. Den där jädra ingefäran ska rivas och kokas med citron och honung.

