image

Helgen har haft lite blandade influenser.  Mixat. Kan man säga. Både en massa skratt. Lite spontanfika. Humöret är toppen. Livet leker.  Lång Träning på söndagsförmiddag. Solarium. Istället för att shoppa en jacka som satt som ett smäck på lördagen, för att efter tre sekunder komma på att träningen har gjort att nja, den är lite för trång vid axlar/rygg när jag böjer mej fram. Istället för jacka blev det en ny dyr väska. Och jackan som är hemma, sitter lite bättre än vad den gjorde i februari. Tror jag. Ta den så länge då. När jag är på som bäst humör på fredagskvällen. Får jag en gråtattack. Sociala medier när den är som sämst. Utfrysning. Uteslutning. Alla är med. Utom en. I vuxen ålder. Jag. Så jag unfriendar. En. Orkar inte längre. Jag slungades tillbaka lite mer än fyra år i tiden, med andra. ”Mitt fel”.
För även om vi inte ses ofta. Så är man alltid två om det. Det ska gudarna veta. Att jag sedan träffar de andra då och då, som inte nämner något om något. Vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om det. Att ingen frågar mej. Om något.
Jag äter söndagsmiddag på stan.

Ett ställe som jag inte varit på innan. Hamburgare med västerbottenslungad pommes frites. Vi promenerar runt om i stan efteråt.  Det känns härligt att bara få prata. Och promenera. Den ljumna höstkylan kommer allt närmare. Och snart får man nog byta jacka. Och håll tummarna för att jag träffar Mannen med kaffet nästa vecka. Han verkar kul att prata med. Tyckte jag såg en skymt av honom i dag. På hållplatsen. Men inte lätt att se, när någon hade huvtröja. Jag tittade. Han tittade. Jag tittade en gång till. Lite mer osäkert.

