wpid-img_20151009_181449.jpgVi möts på Valand hållplats, och vi har inte setts sedan den dagen jag steg ut genom grinden på det gamla jobbet.  Långa kramar och vi kliver in på en mörk pub, trots dagsljus ute fortfarande. Varsin öl. Lite mat och en massa uppdateringar om vad som sker och skett. Vi väljer att gå neråt Avenyn och in på nästa pub. Två öl där. Ännu mera prat.  Jag får råd om livet. Allt som händer. Hur jag tänker och att allt snurrar lite i min hjärna. Vad känner jag? Om livet? När staden börjar fyllas en fredagskväll åker vi hem. Det har blivit mörkt och gatorna längs Avenyn kryllar av öltörstande människor som vill fira helg och ledighet. Jag åker och handlar.  Kommer hem med tillfredsställelse. Fotboll, Em-kval. MR Robot Svt1.wpid-img_20151010_090644.jpgLäggdags efter en arbetsvecka som har varit bra. Men ändå lite snurrigt fortfarande. Och jag somnar nästan med en gång. Vaknar utvilad en fin höstlördag. Och Jag undrar över varför jag har svullnade under ögonen, när man borde se pigg ut. Med fler sovtimmar. Gymmet. Ja. Jag åker dit.wpid-img_20151010_105143.jpg En och en halvtimmes pass.  Vissa vardagar kör jag på hårt. Vissa vardagar orkar jag bara halvfart. Men idag. Orkar jag ännu mer.  Kör på. Pratar lite med några. Och jag ska fundera på om jag ska köra ben med andra på måndag kväll. Ha varit kul. Se hur det blir och känns i morgon på gymmet. Nu, Svt1.s svenska serie Ängelby på Play. I kväll åker jag buss till Ias hemlis, dricker vin. Pratar om livet. Hänger i soffan, tar det lugnt. Blir nog en massa gott prat.

