image

Så. Jag tar på mej kläder för en promenad. Efter att ha slöat i soffan i en två tre timmar.  Oftast, när jag promenerar åt det håll hemmagymmet ligger, tar jag yttersidan. Dock inte idag. Ehm, det blåste visst.  Blåste så mycket att jag bannade mej för att jag hade fel halsduk. Mössa när det är en strålande fin solig höstdag? Solar, och sedan tar jag mej in i duschen och sedan bastun. Pratar lite med Ynglingen som jobbar. Och jag skrattar lite när jag säger att det var lite roligt igår när han sa erkänn att du köpt godis och samtidigt tittade ner i kassen från affären. Jag hade gömt påsen i handväskan… jag känner mej piggare och gladare. Och funderar på en lördagsträning. Kanske.  Kommer hem. Fredagskvällen kommer. Jag gillar att de kör nittiotal på Idol. Headbangar  till Nirvana. Höjer volymen när Army of Lovers står på scen. Hittar en kortlek. Spelar. Till ett glas rött. MR Robot på Svt1. Och jag kommer på att jag hade ju bestämt att ta en långpromenad mellan min nuvarande lägenhet. Och min gamla i morgon.  Samma väg som jag brukade ta. En gång i tiden. När jag inte powerwalkade nere i skogen. Will do it. Fin väg. Bra väg.  Kanske numera ska kallas för spionvägen.

