En väldigt soft helg. Helgen vecka fyrtio två. Jag hade redan bestämt det, eftersom förra helgen bjöd på lite roligheter.  Och nästa lördag ska jag på trettiofem års fest.
Fem lugna dagar i rad längtar man verkligen efter när man jobbar, jobbar, jobbar. Men det var ju inte planerat så att säga. Men jag är utvilad. Jag känner mej bättre och friskare från förkylningen.
Och vill inte bli sjuk igen. Jag powerwalkade lite över en timma i förmiddags. Kände mej inte ens trött. Dock var tröjan genomblöt när jag kom hem. Jag promenerade med någon slags spotifylista i mobilen. Lokaliserade ett hus. Ett hus som jag har gått förbi i flera år. De gånger jag har promenerat den vägen när jag powerwalkat. Rundade min gamla hållplats. Snabbt in i en affär. Kaffet snart slut. Och måste inhandlas. Tillbaka samma väg.
Känner mej redo för ett pass på gymmet i morgon förmiddag. En veckas vila räcker. Åh, vi får nog ta ett nytt foto på dej säger Ynglingen igår innan jag gick efter solariet och bastu.
Eh, ja. Men inte nu säger jag. Fotot som finns i datorn nu är från tvåtusen elva. Fotot är taget en eftermiddag, efter en svettig powerwalk. Osminkad. (!!!) När jag skulle registrera mej på nytt. Skillnaden på det fotot och gårdagens ansikte är väl att ansiktet är numera smalare. Så nä. Ska jag in med ett nytt foto i datorn på gymmet. Ska jag åtminstone försöka se lite snygg ut. Ja, lite ögonfransar och så kanske. Och du har ju svart hår på det fotot som finns.
Det där med att maila ett snyggt foto gick inte. Ska vi säga tisdag?

image

