image

Jag har länge tänkt att ha en sån lugn och rofylld kväll. Utan dator,  surfplatta, tv. Bara Spotify på. Musik som strömmar ut ur högtalarna. De senaste veckorna har jag inte ens öppnat en bok. Inte för att jag är trött på läsandet. Utan för att jag inte riktigt vet vilken bok jag ska läsa. Från bokhyllan. Eller för att jag inte kan bestämma mej för en bok att handla i affären. Att bara släppa allt. För en liten liten stund. Det var länge sedan. Ligga ner i soffan. Ha på någon chill lista med musik. Eller skrolla fram nya toner från okända rader. Som markeras gröna när du lyssnar. Ta en paus. Från media. Jag hör så många röster hela dagarna.  Att jag egentligen skulle behöva tystnaden. Även det. Men jag känner mej mitt uppe i allt. Nu. Och även om jag älskar att prata. Vara social. Skratta. Diskutera alla samtalsämnen som finns i denna värld. Dag som natt. Tänk att dela tystnaden med någon som sitter bredvid dej i soffan. Att bara vara där. Fysiskt.

