image

Det har varit en intensiv dag från start. Vi löser det. Vi prioriterar. Vi omdirigerar saker. Intensivt. Men på gott humör. Vi började även med lite Halloween. Lite smygstart sådär. Och bästa konversationen idag: Det är bara dekoration. Nej, nej. Det heter deklaration! Så det så. Vissa som har varit stökiga. Har blivit lugnare, och gladare. Snällare. Och det är en känsla som är bra. Man känner att man lever på jobbet. Verkligen.  En luktar inte hallon direkt när man ska fräscha upp sig, och byta om. Jag åker direkt till hemmagymmet. För det är ju där jag är. Endast numer. Ibland tänker jag på att variera. Men det blir aldrig av. Det är som en omedveten rutin. Jag kliver av vagnen. Regnet duggar mot ansiktet. Promenerar en bit. Och jag ser ryggen på Mannen med kaffet lite längre bort. När han kliver in i sin bil. Hinner inte fram. Bilar som kör och jag kommer över till andra sidan när han startar. Och kör i väg. Hemåt.  Jag kliver in på gymmet. Trött ansikte. Trött kropp. Men gör det bästa jag kan för idag. Vilodag i morgon. Träna lördag morgon/förmiddag. Och jag får i alla fall nöja mej med hans stora leende från i tisdags. Än så länge.

