Fredagen på jobbet går i en rasande fart. Handlar på Hemköp, handlar på H&M. Varm avslappnande dusch. Bror i Bollnäs i telefon. Soffan och lite serie-tittande. Loggar in lite senare på dejtingsajten. Med ett glas rött i handen. För att kolla. Det känns väl lite konstigt egentligen att kolla efter honom där. Mannen med kaffet. En dejtingsajt. Eftersom vi syns på gymmet ibland. Men ändå en chans att höra av sig. Att pejla läget. Ser att jag har nya mail i inkorgen. Öppnar. Från honom. Han svarade. Kändes bra. Att han svarade. Han skriver lite. Jag skriver tillbaka när han gått offline. Lördagsmorgon. Vaknar tidigt. Bäst att åka till gymmet när jag ändå är vaken. Gör ett sjujävla pass.
Pratar med killarna som jag tränade ben med för ett par veckor sedan. De undrade varför jag inte dök upp förra måndagen. Sjuk.  Svarade jag. Men förhoppningsvis är jag där vid den tiden de är där på måndag kväll. Det är bara att joina oss, om vi är här samtidigt sa de. Vi pratar om boxhandskar.  Och jag säger jag vill jag vill. Det var så länge sen.
Sms.ar Ynglingen och önskar honom en finfin helg. Och jag känner mej tacksam för att vi blivit så bra vänner, och att han finns i mitt liv numera.   Vem ska ta över mina pms-light attacker om du försvinner? Skickade jag för ett tag sedan. Tja, det blir väl fortfarande jag svarade han. Jag loggar in på dejtingsajten. Just checking. Mannen med kaffet har inte läst mitt andra mail. Än så länge. Vi får se. Jag hoppar in i duschen. Skrubbar. Ansar. Rakar.  Bodybutter. Fixa. Dona.
I kväll går jag på trettiofem års fest. Ska bli trevligt.
Puss.

