På söndagskvällen skickar jag ett kort litet mail. Vad jobbar du med förresten? (Det vet jag ju. Men det ska jag ju inte veta.  Hans senaste Profilbild säger vad han jobbar med, och det han har fyllt i. Har många olika områden ) Jag gillar ett av hans foton och skriver tänkte gilla din profiltext, men det stod ju inte så mycket. Plus en blinkis. Jag loggar ut.

Måndagen går, och jag sms.ar med Ynglingen. Han frågar hur det går med Mannen med kaffet. Jag beskriver ovanstående. Och även vi får se om det blir stopp här. Eller om han är med på noterna/kan vara trevlig på gymmet.  Ynglingen sms.ar tillbaka wooohooo, det går framåt. Han var här och tränade i morse.  Och han var väldigt glad. (Ja, vem vet. Han kanske hade en dejt på söndagskvällen tänker jag)
Jag tar det lugnt på måndagskvällen. Inte alls bråttom att logga in. Vågar jag det egentligen? Loggar in. Ser en rad. Från sen söndagskväll. Jobbar inom …… Och ett utropstecken. Jag kan inte tolka. Är han irriterad?  Vilken jargong har han? Ska jag behöva lära mej att tolka hans svar? Varför inte en smilely? Ok. Har ju börjat lära mej hur han är på gymmet. De gånger han har varit lite retsam. Det enda jag skriver tillbaka är Men guuuu vad roligt det låter då! Också ett utropstecken. Ångrar att jag inte skriver en ännu stöddigare mening. Trettiosex år som man är.  Vägrar logga in på mobilen under dagen i dag. Men gör det ändå. Från fejkkontot. Senast påloggad igår. Ok. Han kanske fortfarande inte har läst det.

Tisdagen på jobbet är lugn. Höstlov. Och lugnt. Vi går från jobbet tidigare. Jag säger till mina kollegor Det får bära eller brista. Det kanske redan har brustit. Kliver av spårvagnen.  Tänder en cigg. Vilket jag senare förbannar mej över. När jag kommer närmare gymmet ser jag Ynglingen i fönstret. Han vinkar och ler. Jag vinkar, ler, och skuttar lite upp och ner. Samtidigt ser jag en bil komma i ögonvrån. Någon sträcker sig därinne. Någon vinkar och ler stort. Jag ler stort och vinkar tillbaka. Mannen med kaffet kör förbi mej och gymmet.
Jag ler nästan hela träningspasset igenom. Alltid något liksom tänker jag. Även om han inte kom in och tränade. Han kanske jobbar kvällar säger jag. Nej, det tror jag inte fick jag till svar. Jag körde tio kilometer crosstrainer  på under femtio. Det gick bra.
Någon gång i kväll, får jag väl logga in. Och se. Hur det går… om jag nu vågar.

