Innan jag säger hejdå till kollegorna på fredagseftermiddagen säger jag att vi har ju bara haft lite kontakt. Och vill han bara prata, så är det ok. Han verkar ju trevlig. Liksom. Det har ju inte hänt något.
Efter ett par timmar ser jag att han är inloggad. Mannen med kaffet. Jag loggar in efter ett tag och ser att jag har fått ett mail från honom. Struntar i alla andras,  och öppnar hans.
Helgen kommer att bli soft. Skriver han.
Han fortsätter med det blir promenader, mat och träning. Men inte på våran träningskedja. Utan på träningskedjan x. Bytte idag. Så det blir nog där.
Jag spärrar upp ögonen och tänker What?? Va fan? Jag skriver tillbaka att Det blir lugnt här med. Eh, jaha. Men varför byta gym? Är det inte bättre att ha något närmare hemmet? Det tycker jag. Jag loggar ut.  Skickar (naturligtvis) ett sms till Ynglingen.
Han bytte från våran träningskedja till x-kedjan idag. Nu Skiter jag I det här. Om han byter för att jag har börjat prata med honom, så vet jag inte vad jag gör…
Ynglingen sms.ar tillbaka nästan med en gång: hahaha ha!  Nej,  nej, nej. Det tror jag inte! (Och så skriver han en grej som nog inte han ska veta)
Jag skriver: Va? Ok. Men han skrev att han skulle träna. Men bytte från hemmagymmet till x-kedjan idag.
Ynglingen skriver: nej, bla bla bla bla. Så vi får se. Och en blinkis.
Jag, som fortfarande är lite frustrerad, andningen hög då jag känner att jag blir tvungen att hänga på den där sajten i alla fall: Ok, men VARFÖR byta gym då? Yadi yadi yadi. (Skriver vad jag skrivit till Mannen med kaffet i mail) Och du.  Min partner in crime. Mitt gullefjun! Varför säger du inget för? Va e det för stil?

Jag börjar tänka. Vi har alltså tre. Jag upprepar, TRE träningskedjor förutom den vi är på i närområdet. Plus ett crossfitcenter. Men han väljer alltså ett som inte finns här. Där vi bor. Ska han flytta? Va fan? Ynglingen skriver tillbaka: Jag hörde en grej, men ville inte blanda in mej. Men vi får se. Men skriv inte det här nu till honom.
Jag: nej, nej. Jag kan ju inte ens fråga om…… (något jag snokat upp) då blir jag ju tvungen att hänga på sajten i alla fall. Det var ju inte planen. Alls.
Ynglingen skrattar hahaha ha!  Bli inte frustrerad nu. Tänk, tänk om han jobbar i ( vårat närområde) jag skriver att det är något skumt med det här.  Ärligt. Varför byta liksom. Mannen med kaffet loggar in på sajten.  Läser. Men svarar inte. What the fuck?  Skriver till Ynglingen: och du bara skrattar?
Sen blir jag tretton år för någon sekund. Eller fyra. Och tänker nä. Tänker faen inte logga in. Inte ännu i alla fall. För det hade ju varit mycket ”roligare” om han hade skrivit att han skulle jobba helgen.

Lördag morgon. Och nu. Snart åker i alla fall jag till hemmagymmet . Punkt.

