image

Snabbtåget tar mej genom landet. Solen visar sig med sitt bästa humör. Frost ligger längs hela vägen. På gräs. På mark. Bland skogstoppar och träd. Farmor fyller nittio. Och det ska firas. Jag skriver ett inlägg som jag publicerar. Men efter ett par timmar lägger i utkast.

Egentligen är det bara små oenigheter. Men på ett sätt som jag inte gillar. Ett konstigt sätt. Vart tog den Mannen med kaffet som jag kände verkade trevlig på gymmet vägen? Han verkar ytlig och nonchalant. Jag vet inte om jag har fel. Men jag skriver vad jag känner om den saken. Återigen tappar jag hoppet om goda män. varför verka trevlig när du inte är det? skrev jag bland en massa andra ord. Massa ord. Meningar. Bara få uppmärksamhet? Men jag tog även upp hur jag hade uppmärksammat hans vänlighet på gymmet som ett tecken på bra person. Sajten har varit orörd sedan fredag morgon från min sida. Jag skulle bli förvånad om han skriver ett svar på det där mailet. Varför läsa? Varför besöka min sida återigen? Varför göra sig besväret till allt?

