image

Tredje adventsljuset har inte ens tänts ännu och jag funderar över hur jag ska ändra i vardagsrummet. Men jag kollar igenom växter. Flyttar runt om i rummen. Slänger de som varit i sovrummet.  Flyttar in andra växter. Stora köksväxter ställs I vardagsrum.  Flyttar lampa till ett annat ställe. Byter gardiner i sovrummet.  Samtidigt får jag mensvärk och slänger mej i soffan med ett glas rött. Kollar Skavlan. Kollar Ed Sheerans konsert. Gör en reminder om att köpa målarfärg till ett vitt skåp som ska bli svart. Orkar inte maila med tråkiga mannen på dejtingsajten. Jag behöver fart. Fläng. Och känner inte för att bara svara på allmäna frågor. Jag behöver något som lyser upp i vintermörkret, även om jag också är trött. De två senaste dagarna har varit röriga. Och igår vid lunch kom pms.en.  Plötsligt. Till och med jag blev förvånad. För jag brukar kunna tysta mej själv. Det gick över. Efter ett par timmar.
Vid lunch idag stiger jag av båten till ön. En dag och natt och halv dag till på ön.
På återseende i kväll. Puss.

