Fokuserad. Att kunna vara fokuserad på det man gör. Att inte känna stress. Allt det jag vill. Men inte är i. Just nu. Två lugna dagar väntar på jobbet måndag och tisdag. Sedan åtta dagars ledighet. Vilket förhoppningsvis kommer att få ner min puls något när det gäller fokus och ro, även om jag så gott som låg i soffan hela dagen och kvällen igår. Att någon dag leta efter nya träningskläder för ny inspiration och motivation. Jag gick till gymmet idag efter en liten tripp på stan. En kaffe med Ynglingen.  Sedan ombyte och benen som kutar fram och tillbaka på crosstrainern. Ett par maskiner för rygg och ben. 
Killarna som jag tränat med innan är där. Och jag pratar med den ena om jul, träning, motivation. Han frågar om jobb. Jag om hans även om jag vet vad han gör. Han frågar vart jag bor. Förklarar. Du har gått ner i vikt säger han. Jag vet inte svarar jag. Jag ser mej själv varje dag och märker inget. Men tack ler jag. Han frågar om jag träffar någon. Om jag är singel. En fråga han har ställt innan.  Men kanske glömt av. Singel och ensam. Ler jag. Varför frågar han. Och jag vet inte vad jag ska säga. För att de är idioter?
Frågar han, precis som om han läst mina tankar.  Inte ens för att ha ”lite skoj”? Ler han. Plötsligt blir det lite för intimt och jag vet inte vad jag ska svara. Nej, tyvärr. Inte ens det.  Han frågar vidare om det inte är trist att vara ensam. Du är ju så fin. Och det är klart det är det. Just nu är jag öppen för alla förslag tänker jag. Men säger inget.  Vi bestämmer att jag ska vara med i morgon. Köra ben. För jag har inte tagit en viss maskin på länge. Vi får se om han är i tid. Men med någon slags bekräftelse i ryggen kan jag känna mej bra.

