Jag visste att han på gymmet skulle bli sen idag. Han av de två jag pratade med igår. Eftersom jag vet vad han jobbar med och så så förstod jag.
Jag kunde heller inte gå dit senare än vad vi sagt då jag skulle ner på stan. Plus den seghet jag känner i kroppen. Han dyker upp när jag tar på mej skor och jacka. Han behöver inte ens förklara för jag vet varför han är sen.  Och vi får träna ihop en annan gång.
Jag kom hit för din skull sa han. Efter att jag var tvungen att fixa en del. Jag berättade att jag är seg i kroppen. Halsont och lite hosta, så jag får se när jag kan träna på det hårda sätt som de gör. Och jag vill ju. Vi pushar rejält med dem som tränar med oss.
Vet du vad sa jag. Ta mitt nummer,  så kan du, ni höra av er när ni är på väg hit istället för att jag går om er hela tiden. Jag kan inte säger han. Jag kan inte ta ditt nummer.  Jag höjer lite förvånat på ögonbrynen och tittar på honom. Det är bättre att vi ses här på gymmet istället.
Oj! Säger jag. Är det så? Är det på det viset? Han tittar på mej med små ögon.
Och där blir det lite lite pinsamt.  För kan det vara så att han verkligen inte kan ta mitt nummer, för att han har en flickvän som blir svartis på grund av att en annan vill träna? Eller, jag vet inte. För har han flickvän? Jag har grävt runt i huvudet hela dagen om han någonsin har sagt det. Hmm. Jag vet inte. Jag vet att den andre killen har det. Men jag vet inte om jag hört honom säga det någon gång. En gång frågade jag om en tatuering han har. Vad den betydde. Han sa ett namn.  Din frus? Frågade jag. Fru? Fnös han skrattande. Nej, min mammas namn.
Shit, känner att jag måste fråga nästa gång.

