Jag vaknar utvilad för första gången på länge. Ingen stress. Ingen känsla om att jag måste. Tar mej ändå till gymmet efter en lite mer än en timmas sittande i soffan. Ynglingen är stolt över sitt nyköp och jag får kolla en annan gång, trots att jag fått bild skickad till mej. Trots att jag känner av ett tryck i halsen efter tjugo minuters crosstrainer, så fortsätter jag med maskiner istället. Och det blir bättre. Pulsen får fortfarande  inte komma upp till en viss nivå märker jag. Vilodagar i all ära. Jag frågar Ynglingen lite senare om det där jag skrev häromdagen.  Att han, en av de jag vill träna med. Som jag gillar att träna med, inte kunde ta mitt nummer.  Om hans flickvän är otroligt svartsjuk. Och ja. Det stämde. Det är varken ditt eller hans fel säger han.

Ynglingen berättar om ett telefonsamtal killen fick en gång när han var på gymmet och samtidigt pratade med en annan under träningen.  Jag säger att det är så tråkigt, för vi går oftast om varann. Han är väldigt ofta sen. Och jag kan ju inte vara på gymmet i flera timmar. Och ändå så vill han att jag tränar med honom/dem. Jaja. Vi får se hur det blir med den saken.  Gymmet har öppet ett par timmar i morgon, så jag går dit vid öppningen. 
Så kan jag ligga still på nyårsdagen.
image

Ofta tänker jag på att åka till gymmet näst närmast. Jag har inte varit där på evigheter. Men det har inte blivit av. Ofta går jag av en hållplats innan med bussen när den stannar i centrum. Hoppar på första vagn till hemmagymmet. Istället för att gå av på den hållplats jag brukade gå av på. Och därifrån åka till gymmet näst närmast. Eller hemmagymmet.
Kanske någon dag snart? För det var ju länge sedan. Det är väl mest känslan som suttit i under hösten, att få komma hem snabbt. Att den röriga och bullriga hösten har gjort sitt. Men ta deras crosstrainer,  deras maskiner snart?
Och vågar jag. Så ska jag fråga en viss person om det där med boxningen. För Toppluvan ville se mej in action när det gäller boxning. Och jag är ju den som är snäll. Slåss inte, och boxas inte om det är utanför träningssalen. Och eftersom jag är tjenis med personalen, så är det no problems med att prova på. Och eftersom jag inte har boxats på ett år, så ligger han inte i underläge.

