fb_img_1451646800345.jpgDagen började med att jag slog huvudet i hyllan i hallen när jag skulle ta på mej skorna gymmet.  Den lilla skruven som är lös blev ännu lösare. Gör ett bra pass på årets sista dag. Svettig och pigg åker jag hem. Äter, börjar förbereda desserten som jag ska ha med mej. Duschar, skrubbar, rakar ben och smörjer in mej med vanilla strawberry lotion. Velar bland två klänningar och Ynglingen säger att han kan hjälpa till, men väljer sen en halternecksklänning som är flera år gammal.  Dock med en mer tränad kropp, även om alla skavanker är kvar. Ställer en väska på hyllan i hallen. Allt rasar. Ögonskuggan som jag skulle ha är sönder. Hyllan i handen och en konsol fast i väggen.

 

Jag möter upp E.L på en hållplats mitt i stan. Tre steg och sen är vi framme vid porten. Upp med hissen längst upp. Etagevåning, nya folk som är yngre än mej, god mat som alla har lagat.  Äter en blandning mat som består av kött,  vegetariskt och veganskt.  Öl, vin, bubbel.

img_20160101_115719.jpg

Tolvslaget på en terass  med utsikt över Ullevi och resten av staden.  Spelar Tp innan klockan slår 3 och det är dags att tänka på refrängen.  Kan inte låta bli att skratta med tjejerna på vagnen som får tårar i ögonen när det står på skylten i vagnen att det är ett tusen fyrahundrafyrtioen minuter kvar tills de nästkommande hållplatserna. Somnar trött strax innan fyra. Vaknar och det är nytt år. Idag soffa filmer och kanske orkar jag fixa hyllan.

img_20151231_225612.jpg

