Man inser snabbt vad lite ledighet gör för en. Ledig mer än lördag och söndag. Att orka mer. Att planera mer saker. Att vilja göra mer hemma. Hur man vill ha det. Städa kylskåpet. Frosta av frysen.  Rensa bort smink från lådor i badrummet. Skrubba sminkväskan som jag har i handväskan. Spackla igen de där hålen i väggen i köket, där det egentligen skulle ha suttit en hylla. (Ok, inte gjort det än. Men snart)
Göra en massa saker utan att känna stress för att man inte hinner vila.  Med två lediga dagar till i ryggen känner jag mej ganska peppad. Utvilad och peppad. Vi går med denna säsong mot ljusare tider. Mer röda dagar. Häromdagen såg jag en länk på Facebook från någon sida som heter Tips och trix. Man skulle varje gång något har varit bra, varje gång man får en komplimang och så vidare, skriva ner det. Lägga i en burk och ta fram vid ett mindre bra tillfälle. (God knows, they will come om och om igen) Eller om ett år om man vill det. Idén är väl gammal, men tror inte att man tänker på den så ofta. Än mindre att man gör den. Inser att det jag skriver inte är riktigt jag. Om lappar och burkar. Vem är jag? Egentligen?
Alltså. Lappar. Burkar. Tips.

