image Det var ett tag sedan jag var på gymmet när de öppnar på lördagsmornar. Men i morse hängde jag på låset och var andre kvinna på plats. Märks att ledigheten har gjort sitt. Crosstrainer i en halvtimma och det har blivit något av en vana att lyssna på Tiësto – Secrets https://youtu.be/Dr1nN__-2Po som sista låt. Upptempot i den låten har blivit min styrka på något sätt. Otroligt grym låt. Jag ökar leveln och svetten sprutar åt alla håll. Tre magövingar, nedre ländrygg, leg curls och slutligen sittande benpress. I och med att jag inte har tränat liggande benpress med fria vikter på ett bra tag ställde jag in stolen i lite mer halvliggande ställning. Måste ju testa… Och den där hundra fyrtiofem kilos vikten jag har tyckt blivit lite pyttelite lätt, (tog hundra femtio häromdagen ) blev mer en pust och stön vikt i liggande position. Aj. Ouch. Lär nog kännas senare. Men lär väl fortsätta att testa. Kettlebells är något jag inte har varit så nära. Inte varit så intresserad av helt enkelt. Men ska nu försöka att bekanta mej med dem. En övning är redan igång. Och kanske till våren har jag köpt en egen.

