Han ringer på lördagseftermiddagen, innan han ska hämta sonen som är hemma hos en kompis. Jag är glad över att höra hans röst. Hans skratt. Han ville försäkra sig om att jag inte degade ihop totalt i soffan efter gårdagskvällen.  Han berättar om hur han försökt få fram om jag var singel eller inte. Hur hans fråga om jag åkte till Ikea under ledigheten kanske skulle kunna få fram något.  Hur han har försökt att att nästan varje gång få fram något svar. Utan att behöva fråga rätt ut. Utan att behöva fråga mina kollegor. Han ser det inte. Men jag ligger i soffan med sunkkläder, året på ända. med vidöppen mun och häpnar. Visst. Jag har märkt att han har fattat tycke för mej. Jag har märkt att han på något sätt s k u l l e vilja träffa mej. Något mer utöver att bara vara en som jobbar i samma byggnad. Men samtidigt har jag inte förstått. Ändå. Inte att det var såhär.

På kvällen skriver han att han längtar tills vi ses. Och det går inte att undvika ämnet sex. Eller ja, han började. Vad vi gillar och så vidare. Men jag lyckas styra bort det genom att skriva vi kan väl träffas först, för även om jag gillar sex. Är jag nog som de flesta tjejer, kvinnor jag någonsin känt. Eller känner. Prata gärna om sex allmänt, men när det blir mer intimt innan vi ens har träffats så backar jag en smula. Jag älskar sex. Är inte ett dugg pryd.
Men något kanske man vill ha för sig själv, spara till senare.

På söndagsmorgonen är jag i full färd att ta på mej träningskläder och åka till gymmet. Kaffe och fralla med Ynglingen Jag berättar, och han säger att den här mannen, han är såld på dej. Han gillar dej. Mycket. Samtidigt trillar det in mail på Messenger från Toppluvan. Han är frågvis. Han frågar när jag kysste någon senast. Han vill kyssa mej. Han frågar i fredags? varav jag svarar brukar du vara inne på dejtingsajten och kolla? (vilket han gör, men låt honom göra det. Låt honom vara där tänker jag) det var min fråga raring skriver han. pussade min mamma på kinden förra helgen skriver jag. Vilket inte är sant då jag inte träffat mamma på över en månad. du förstår väl att du får motfrågorskrattar jag. Det händer att jag är där plingar det till samtidigt som jag tar ett bett på smörgåsen och en slurk ur kaffekoppen på gymmet.
Skriver att vi hörs sen, ställer mej på crosstrainern nu och när jag är i full färd med att svettas, göra magövingar lyser den gröna lampan på mobilen och jag kollar snabbt. Utan att gå in och läsa Vad heter du på dejtingsajten?
Vilket jag om en stund kommer att svara eftersom jag är pausad är det inte relevant för tillfället, och en smiley.

