Hela onsdagen hade jag en knäpp känsla i magen.  Undrar om det går på tok?  Undrar om det blir fel? Vi skriver inte då mycket.  Båda upptagna med sitt. Men vi hejar, delar en eller två meningar mitt på dagen. Är det någon vi känner frågar en kollega när jag säger att det varken vän som fick min mobil att plinga. Något kan man väl få ha hemligt.
Ska du inte ha med dej träningsväskan säger en kollega när vi ska gå. Nej,  orkar inte. Men i morgon säger jag. Och hoppas att de inte kommer på just den där tanken jag inte vill möta när jag kommer till jobbet på torsdagen.
Och ni vet det där när man vill ha en lugn stund hemma innan.  Ta det lugnt.
Få fixa i lugn och ro. Nej. Eftersom en vattenläcka orsakade mitt hus på tisdagen fick jag på onsdagen liksom på tisdagen koka vatten i många kastruller för att ens kunna duscha. Duscha i iskallt vatten går, men det är för jävla kallt.   Lägg då till rakning av ben och under armar.  Hårborttagningscreme på diverse ställen på nedre kroppen.  Tvätta håret och då vidare. Alltså. Ingen lugn stund alls.  Dessutom en svullen kropp på grund av mens nästa vecka. Häller i mej ett glas röd vin tillsammans med yoghurt och müsli.

Jag åker hem till honom i regn Och rusk.  Och blåst. . Han öppnar dörren. Han ger mej en kram. En kyss. Ger mej kaffe och vi väljer film. Vi börjar kolla och genast känner jag att vi har valt en dålig. Vi pratar lite. Vi pausar filmen. Jag sätter mej grensle över honom. Kysser honom. Kysser. Mer och mer. Han vill. Han vill vänta. Vad är bäst? Jag vill både ock. Vill. Och vänta. Och inombords undrar jag. Vad gör vi? Vad gör han? Vad sysslar vi med? Vad tänker han? Vi kollar klart filmen. Fruktansvärt dålig. Han säger att han har försökt att spela kall under dagen, för att inte väcka misstankar hos andra.

Helt plötsligt är vi inne i sovrummet. Vi tar av oss och jag ligger naken på hans säng. Vi velar. Ska vi vänta? Men båda vill. Vad är bäst? Vi kysser varann. Vi smeker. Vi leker. Vi väntar. Pratar. Han säger att han vill ses väldigt snart igen. Han vill. Säger han. Pratar mer. Vi klär på oss. Skrattar. Jag åker hem och han säger att han vill ha ett meddelande när jag är hemma.
Jag skriver att för mej känns det bra att ta det varligt. Men att jag vill lära känna honom både på det ena och det andra sättet. Att jag är ärlig med det. Han skriver tillbaka och tackar för kvällen, att han märker att han har svårt att släppa in någon. Jag skriver att det är ju därför jag har skrivit som jag skrivit, det går inte att släppa in någon på ett kick.

Han har kört på i tvåhundraåttio knyck under en vecka. (Enligt mej) Och jag tror inte han vet vad han vill. Och dessutom säger när vi ligger i sängen att vi får ses snart igen. Att han verkligen vill ses. Men samtidigt har svårt att släppa in någon på livet. Att de enda som har sovit över är hans två söner. (Den ena vuxen och bor ej i Göteborg ) när vi låg i soffan pratar han om att vara lite smart nähä det var ju därför jag skrev det meddelandet i lördags sa jag.

Torsdagen kommer. Jag är trött. Blåsten har ställt till det under natten. Sömnlös. Jag säger inget, men mina kollegor frågar om jag haft besök. Han säger att hans kollegor inte vet något. Men jag märker av blickar. Börjar få pms. Känner att jag måste undvika honom. Och gör det mitt på dagen. (Toalettbesök och in på kontoret) När jag sätter på mobilen efter två timmar för ville spara batteri, plingar det och han skriver att han är ledsen för att han gör mej lite förvirrad. För jag skrev innan jo, har sovit bra, men du gör mej lite förvirrad Öppnar inte meddelandet på tre timmar, svarar ej.
Orkar inte för har precis Fått ett dödsbesked via Facebook. Trötthet, pms, döden är ingen bra kombination. Är lika med, kan inte vara trevlig just nu.
Under eftermiddagen visar jag mej inte. Har andra arbetsuppgifter att göra. Hör precis innan han går att han ställer sig mitt i en dörrtröskel. Verkligen ropar hejdå och tack. varav min kollega svarar, för jag syns bara långt bort. Med ryggen mot. Eller kanske inte alls.

Åker till gymmet, pratar med Ynglingen och T om det här. Kör i hundrafemtio procent i en timma. Och jag får väl svara snart.

